4 kilo afvallen in 4 weken

Eerste doel behaald: 4 kilo afgevallen in de eerste 4 weken

De eerste 30 dagen zijn voorbij en ik ben in 4 weken tijd 4,1 kilo afgevallen zonder daar al te veel moeite voor te doen. Op een paar momenten na was het prima vol te houden om van de chips, snoep en chocolade af te blijven… Daarbij ben ik meer gaan bewegen waardoor ik mijn eerste doel met succes heb behaald. Maar we zijn er nog lang niet…

4 kilo afvallen in 4 weken

Dat is super toch! Niet te snel… maar in kleine stappen. De eerste week viel ik het meest af. 2,4 kilo om precies te zijn. Ik denk dat daar ook veel vocht bij zat. De tweede week was ik slechts 100 gram afgevallen. Een beetje gek maar dat kon allerlei oorzaken hebben. Even slikken en weer doorgaan. De derde week was ik precies 1 kilo afgevallen en de vierde week – 600 gram. In totaal ben ik dus 4,1 kilo afgevallen door alleen snoep, chips en chocolade te laten staan en meer te bewegen. Hoe fijn is dat?!

Ook ben ik aardig op weg om elke dag 2 liter water te drinken. Daar heb ik nu een mooie Dopper fles met naam voor die ik heb gekregen van Bulbby.

dopper fles met naam
Dopper fles met naam van Bulbby

Volgende doel

Als volgende doel heb ik nogmaals 4 kilo in 4 weken tijd aangegeven op mijn Fitbit app. Mijn eerste doel heb ik nét behaald maar misschien zou 3 kilo voor de volgende 4 weken reëler zijn. De eerste week gaat immers vaak het snelst.

Ik ga in ieder geval mijn best doen en dat is met weekendjes weg best een uitdaging. Zo heb ik dit weekendje weg bij Center Parcs Eifel drie glazen zoete witte Moezel wijn gedronken en zijn we ook nog uit eten geweest bij een steakhouse/pizzeria. Een beetje genieten op zijn tijd moet kunnen denk ik?

Verder eet ik gewoon normaal ontbijt, lunch en avondeten en een paar ‘betere keuzes’ qua tussendoortjes. Ik ben heel benieuwd naar het volgende weegmomentje (elke vrijdag) of het uit eten en de wijntjes hier effect op hebben gehad.

Ik stel nu maandelijkse doelen en zal over 4 weken weer een update geven! In totaal wil ik nog ongeveer 29 kilo afvallen zodat ik weer een gezond BMI heb en een stuk fitter ben. Ik heb overigens afgelopen week voor het eerst foto’s gemaakt van mijn buik en bovenbenen, hier zit het meeste vet. Ik durf ze voor nu nog niet te plaatsen… Misschien doe ik dat later een keer met voor- en na foto’s als ik daar aan toe ben.

Ben jij ook bezig met afvallen? Welke methode helpt bij jou het best?

Lees hier de eerste blog waarom ik af wil vallen en hier de update na twee weken voor als je nieuwsgierig bent wat ik zoal op een dag eet.

2 Comments

  • Reply cobi februari 3, 2020 at 8:38 pm

    ooit 25/30 kg afgevallen 10 jaar geleden en het is er nog af Er niet bij gesport want ik haat sporten
    Ik eet ma di woe do vrij normaal ontbijt lunch avondeten fruit Denk aan normale porties eerst even wennen maar je maag went aan een normale portie ipv een bord vol
    geen snacks of lekkers geen frisdrank Drink water of thee
    Vanaf vrijdagavond mag ik lekkere dingen tot zondagavond
    Patat taart snacks frisdrank ijs chocola etc alles eet ik dan en kom niets aan want vanaf ma eet ik weer normaal
    Kost geen moeite ook

    • Reply Nathalie februari 3, 2020 at 8:48 pm

      Wat goed Cobi, fijn om je succes te lezen! Ik probeer het nu met wandelen en stappen tellen. Af en toe wil ik nog wel een keer zwemmen met kinderen maar sporten of een sportschool bezoeken zie ik nog niet zo zitten.

    Leave a Reply