Ik heb een reisvirus!

Ik ben besmet met het reisvirus en al vanaf hele jonge leeftijd! Bovendien geef ik dit mijn kinderen ook mee. Van een stacaravan op een camping, bungalows, hotels en een kasteel in Frankrijk, ik heb leuke vakanties en reizen beleefd. Benieuwd waar ik allemaal ben geweest in 30 jaar tijd?

Camping in Nederland

Vroeger hadden we een stacaravan op camping De Molenhof in Reutum. Daar gingen we dan elke vakantie heen en vaak in het weekend als het mooi weer was. Ik had er een fietsje en er was een mooie speeltuin en zwembad aanwezig. Deze camping bestaat nog steeds en heeft nu zelfs 5 *****! Veel van deze camping kan ik me helaas niet meer herinneren. Het is dus lang geleden dat wij gekampeerd hebben.

Bungalowparken in Nederland en Duitsland

Toen ik iets ouder werd en toen we de stacaravan niet meer hadden gingen we iets verder weg dan Reutum. Ik gok dat ik toen een jaar of 6,7 was. We maakten met het gezin autovakanties naar bungalowparken. Zo zijn wij al eens in de Eiffel en de Moezel in Duitsland geweest maar ook naar Port Zelande.

Nog steeds proberen wij met ons gezin een weekendje naar zo’n park te gaan als het financieel lukt elk jaar!

Busreizen naar Spanje

Daarna kwamen mijn ouders leuke aanbiedingen van Solmar Tours tegen en zijn we bijna elk jaar met een touringcar en andere vakantiegasten naar Spanje gereden. We overnachtten toen in hotels en appartementen. Wat een luxe vonden wij dit al.

Autovakantie naar Frankrijk en Kroatië

Wij zijn meerdere malen op vakantie geweest naar Frankrijk en één keer naar een appartementencomplex in Kroatië. Dit was in Lanterna, Istrië. Wat was het mooi daar! In Frankrijk hebben we familie opgezocht aan de middellandse zee. We sliepen in een stacaravan op een camping en ook zijn we eens naar een bungalowpark geweest. Ik weet wel we een keer hoog in de bergen zijn geweest en dat vond ik niet erg bijzonder. We maakten iets teveel wandeltochten.

Disneyland Parijs

Hier zijn we een weekend heen geweest met de auto. We overnachten in een cowboyhotel vlak bij Disneyland en mochten daar ook ponyrijden. Ik kan me nog goed herinneren dat de pony waar mijn broertje opzat een beetje vals was en probeerde te bijten.

De eerste vliegvakantie naar Turkije

Onze eerste vliegvakantie was naar Spanje of Turkije, ik weet niet meer zeker waar we als eerste heen vlogen. Turkije was ook de eerste bestemming waar mijn man en ik op vakantie heen gingen. 10 dagen naar Marmaris. Daar hadden we contact met een leuke groep Nederlanders waarvan een alleenstaande man met zijn twee kinderen. De naam van zijn dochter bleef maar rondspoken in ons hoofd. Mochten we ooit een meisje krijgen in de toekomst.. naja die naam is het dus ook geworden! In Turkije zijn wij onder andere in Marmaris, Alanya, Antalya en Side geweest.

Met de boot naar New Castle

Lang geleden zijn we een keer met DFDS naar New Castle geweest. Ik weet dat de cabines erg gehorig waren en dat het een lange reis was. Veel meer kan ik me er niet meer van herinneren. New Castle zelf was prachtig!

Stedentrips

Barcelona, Parijs, Antwerpen. Prachtig om te zien en het fijnst om zonder kinderen te bezoeken. Er staan nog genoeg andere steden op onze wishlist.

Kasteel in Frankrijk

Dit was de meest bijzondere accommodatie waar we op vakantie zijn geweest. Samen met het gezin, opa en oma, broer en aanhang hebben we hier een leuke tijd beleefd. Wij sliepen in de torenkamer. Het was heel bijzonder.

Met de boot naar Engeland

Samen met schoonouders en mijn oudste zoon zijn we naar Canterbury geweest. Hier heeft mijn man zijn trouwpak uitgezocht en vonden we er een pakje voor mijn oudste zoon bij die toen hij nog 1 jaar oud was. Leuke herinneringen!

Huwelijksreis naar Kreta

Onze huwelijksreis was een cadeautje van mijn ouders. We zijn een weekje met zijn tweeën naar Kreta geweest en hun hebben toen op ons 1 jarig zoontje gepast. Een geweldig leuk cadeau!

Om het even kort samen te vatten ben ik in deze landen op vakantie geweest:

• Nederland
  • Kroatië
  • Denemarken
  • Griekenland

9 thoughts on “Ik heb een reisvirus!

1. Heerlijk! Wij houden van reizen! Sinds de kids er zijn zijn de vakanties wel aangepast. Maar nu zijn ze peuters meer dus, deze zomer gaan we voor het eerst een hele verre reis maken met ons gezin.

Kasteel hebben we nog nooit gedaan, lijkt mij geweldig!

2. Klinkt erg leuk,, dit is mijn reislijstje:

-VS
    -Dominicaanse Republiek
    -Sri Lanka
    -Malediven (waarvan de laatste de allerleukste bestemming ooit was)