visitekaartjes, hema, blog,

Visitekaartjes van de Hema

Ik bestelde een tijdje geleden visitekaartjes voor mijn blog bij de Hema. Toen ik ze ophaalde kreeg ik allemaal misdrukken en het was ellende om uiteindelijk nieuwe ‘goed gedrukte’ kaartjes te ontvangen. Ik shop graag van alles bij de Hema maar met visitekaartjes is het een gevalletje één keer en nooit weer!

Mijn allereerste visitekaartjes voor de blog bestelde ik bij Vistaprint. Prima degelijke kwaliteit en snel geleverd. De kaartjes waren helaas niet meer actueel dus wilde ik nieuwe gaan bestellen. Ik zag dat je bij Hema ook kaartjes voor een leuke prijs kon bestellen dus wilde ik ze daar maken. En dat heb ik geweten.

Om deze redenen moet je geen visitekaartjes bij de Hema bestellen

  • Als je ze snel nodig hebt. Je kan ze ongeveer na 4 a 5 dagen ophalen of thuisgestuurd krijgen. In mijn ogen duurt dit lang.
  • Om de prijs. Er zijn genoeg aanbieders op de markt die het voor dezelfde prijs aanbieden en misschien zelfs nog goedkoper. Goedkoop wil niet altijd zeggen dat je kwaliteit ontvangt.
  • Hema laat ze bij een ander fotobedrijf afdrukken waar ze samen mee werken. Hierdoor duurt het allemaal langer, dus ook als het mis gaat.
  • Als je misdrukken krijgt kun je een week lang op nieuwe wachten en je moet ze eerst naar de winkel terugbrengen. (Handig als je geen Hema in de buurt hebt!)
visitekaartjes. misdrukken, hema,
Ik ontving misdrukken van mijn bestelde visitekaartjes. De afbeeldingen staan er niet volledig op.

Visitekaartjes bestellen

De visitekaartjes bestellen ging heel makkelijk online. Ik was tevreden met het resultaat en drukte op de knop om ze te bestellen. Omdat ik in Duitsland woon en geen Duitse betaaloptie kan uitvoeren bestelde ik de kaartjes met mijn Nederlandse account. Hier staat mijn postbusadres op waar ik alleen post en pakketjes van PostNL kan ontvangen. Ik liet ze daarom in Denekamp in de winkel bezorgen waar ik ze kon afhalen. Dat kwam op dat moment prima uit omdat ik er toch heen moest. Deze afstand is voor mij 20 km heen en 20 km terug.

Klachtenprocedure en klantenservice

Ik kwam er thuis achter dat de visitekaarten stuk voor stuk niet goed gedrukt waren. Allemaal. Ik baalde ontzettend want ik had ze dat aanstaande weekend nodig voor een netwerkevent. De gegevens klopten wel die op het kaartje stonden, maar zo’n half gedrukt kaartje aan de voorkant is natuurlijk ook geen reclame.

Ik belde dezelfde dag de Hema klantenservice.

Na een tijdje alle medewerkers zijn in gesprek te horen aan te telefoon kreeg ik dan toch een medewerker aan de lijn. Ik probeerde de situatie uit te leggen en ze dat ik er erg van baalde. “Ja mevrouw dat is vervelend voor u. Helaas kan ik niets voor u doen. U zult terug moeten gaan naar de Hema met de kaartjes en de bon.” Maar mevrouw de eerste beste Hema is voor mij 20 km heen en weer 20 km terug. Kan ik het doosje zelf niet opsturen of foto’s doormailen? “Nee mevrouw, dit is nu eenmaal onze klachtenprocedure en ik kan voor u geen uitzondering maken. Fijne dag mevrouw!

Ik ben dus 40 km aan reistijd en benzinekosten kwijt om ze terug te moeten brengen en om ze een week later weer op te halen dus reken x 2. Ik ben dus het dubbele kwijt aan wat ik voor de visitekaartjes betaald heb.

Ik heb ze hierna nog gemaild en ook hier bleek dat er geen andere oplossing was. Na een week of twee bracht ik ze terug. Ik trof een aardige mevrouw bij de kassa waar ik de kaartjes en de bon liet zien en ze vertelde mij doodleuk dat het wel vaker gebeurde dat er zulke dingen misgingen met de fotoproducten. Nou leuk dan voor mij en die anderen. Dat ze dit zegt bevestigd dat ik er dus niet weer ga bestellen. Ze kon het niet ‘zomaar’ terugsturen en belde de fotoservice (ander bedrijf dan Hema) over de klacht om er zeker van te zijn dat er ze ervan af weten. Ik heb letterlijk een half uur in de winkel moeten wachten voordat ik weer kon gaan. Na 4 á 5 dagen kreeg ik een mail dat ik de visitekaarten kon ophalen na 2 werkdagen. Dus weer een week verder.

Ik haalde ze op en keek ze samen met de caissière gelijk na of ze nu wel goed gedrukt waren. Dat was nu wel het geval en kon ze zo meenemen. Al met al heb ik dus meer dan 3 weken moeten wachten op de visitekaarten die ik wilde.

Naar mijn mening had het ook anders gekund dat ik bijvoorbeeld het pakketje zelf terugstuurde of meerdere foto’s zou mailen en dat ze het daarmee opnieuw laten afdrukken. Al dit gedoe zorgt ervoor dat ik er nooit weer visitekaartjes zal bestellen. Een klantvriendelijke oplossing is dit niet. Hoop dat Hema hier in de toekomst wat mee kan om dit te veranderen. Misschien samenwerken met een andere fotoservice? En iets extra’s voor de klant die zolang moet wachten… een tompouce, kop koffie ofzo.. gewoon iets extra’s.

hema, visitekaarten, ervaring,

Waren jullie wel eens ontevreden met een klantenservice? En waar bestellen jullie visitekaartjes het liefst?

27 thoughts on “Visitekaartjes van de Hema

  1. Dit verbaast mij ook enorm! Ben eigenlijk altijd tevreden over de hema. Dit is wel jammer zeg! Ik bestel altijd mijn fotoalbums bij hema. Ik bekijk ze wel altijd even in de winkel om te checken dat ze goed zijn.

  2. Wat een vervelende ervaring zeg! Ik vind het ook eigenlijk echt niet kunnen hoe ze hebben gehandeld. Je had inderdaad op zijn minst iets op hun kosten in het restaurant moeten krijgen tijdens het wachten én eigenlijk hadden ze de nieuwe kaartjes gewoon naar je huisadres moeten sturen. Want hoe die kaartjes eruit zagen, kan echt niet. Onbegrijpelijk ook dat Hema samenwerkt met een bedrijf dat zulke slechte kwaliteit levert!

  3. Ik zou dat ook inderdaad NOOIT bij een HEMA doen! Ook niet bij een Kruidvat of iets, alleen bij een drukkerij die er gespecialiseerd in is. Drukken is niet zomaar iets, moet je wel kunnen! Ook dat groffe werk met oplages van 50.000 stuks enzo; gaat ook zó vaak fout gewoon. Puur en alleen omdat er geen ambacht meer aan te pas komt… Hier spreekt een liefhebber en dochter van een drukkerij-owner, haha… En visitekaartjes zijn zo belangrijk! Best wel lelijk dat je er zoveel “moeite” voor moet doen om ze dan voor mekaar te krijgen.

  4. Wat vervelend en voor mij zou dit ook onacceptabel zijn. Waarschijnlijk zou ik gezegd hebben lekker houden ik bestel ze wel ergens anders teveel moeite. Ik bestel ze meestal bij drukwerkdeal. Hier heb je een mooie preview van tevoren en eigenlijk nooit wat fout gegaan.

Geef een reactie