renske-borst-te-gekke-slaapplekken

Tip: Slapen op (te) gekke plekken in Nederland & Vlaanderen

Bijzonder overnachten met je gezin, heb jij daar ooit wel eens over nagedacht? Een paar jaar geleden hadden wij met de familie een half kasteel in Frankrijk ter beschikking. Dat was zo gaaf! Eigenlijk hoef je het helemaal niet zover te zoeken want in Nederland en Vlaanderen zijn er ook genoeg bijzondere plekken. Renske Borst ontdekte in een jaar lang elk weekend een te gekke slaapplek en schreef het boek ‘(Te) gekke slaapplekken’.

Een tijdje geleden werd ik uitgenodigd voor de lancering van Renske’s boek, (Te) gekke slaapplekken. Helaas was ik die dag verhinderd, maar ik kreeg het boek wel opgestuurd ter review en daar ben ik zo blij mee! Wij gaan er zelf ook graag op uit met ons gezin en het is altijd weer een uitdaging om iets leuks te vinden. De vakanties en uitstapjes zien we als quality time samen en vinden we heel belangrijk. En een bijzondere overnachting vergeet je natuurlijk nooit weer. In dit blog vertel ik jullie meer over Renske, haar boek en deel ik mijn top 3 bijzondere accommodaties uit haar boek waar ik ook wel met mijn kinderen heen zou willen.

Over de schrijfster Renske Borst

Renske Borst ( geboren in 1991) is sinds 12 januari 2015 trotse eigenaar van een oranje Volkswagen Kever. Op 22 april 2016 kocht ze samen met haar vriend Jochem een Renault Estafette. Doordeweeks werkt ze als designer bij een reclamebureau, draait ze graag een plaatje van Otis Redding en bokst ze er twee keer per week flink op los. Tussen al deze bedrijvigheid door, schreef ze dit boek, om haar ontdekkingen met anderen te delen. Renske heeft ook een bekend reisblog, Renskeontdektdewereld.nl, en ze is ook te volgen op social media.

renske-borst-boek

Over het boek ‘(Te) gekke slaapplekken’

Elk weekend, na een drukke werkweek, is het voor Renske Borst tijd voor “even helemaal niks” en het ontdekken van nieuwe dingen. Haar mobiel gaat uit, er gaat een stapel boeken mee en ze vertrekt fluitend in haar knaloranje Volkswagen Kever naar een (te) gekke slaapplek in Nederland of Vlaanderen. Geen weekend is hetzelfde! De ene week kijkt ze naar de sterren vanuit een kubus of vaart ze per kano naar een waterlodge; het andere weekend slaapt ze in een witte cocoon in de bossen of in een bijzonder hotel in de stad. Uit alle accommodaties die ze bezocht, bundelde ze de 40 meest bijzondere in haar eerste boek (Te) gekke slaapplekken Nederland en Vlaanderen. Daarnaast vertelt ze ook hoe je de Grote Beer van de Kleine Beer kunt onderscheiden, hoe je de kans op wild spotten vergroot, hoe je een proces-verbaal op het water voorkomt en nog veel meer handige tips voor tijdens je verblijf.  (Te) gekke slaapplekken Nederland en Vlaanderen is uitgegeven door mo’media en ligt sinds 8 februari 2018 in de winkel voor € 14,99.

Wat vinden wij van Renske’s boek?

Een weekendje weg is altijd een goed idee. Op de cover van het boek staat een grote foto van Renske met haar oranje kever. Wat een prachtig auto’tje! Voordat ik een boek lees bekijk ik altijd eerst de achterzijde. Hier lees je de intro over het boek en zie je al foto’s van enkele accommodaties. Ik wil er meteen in beginnen met lezen maar zoonlief kwam meteen kijken uit nieuwsgierigheid. “Wat is dat voor boek, mama?”, “O, kijk… daar staan mooie plaatjes in. Mogen we daar heen op vakantie?”.

Het boek telt 208 bladzijden vol mooie kleurrijke foto’s, ervaringen en tips van Renske. Een week vakantie per jaar is voor velen niet genoeg. Renske raadt daarom ook aan om wat vaker van een korte break te genieten. Wat ik erg grappig vond is dat één van de 40 accommodaties uit het boek, de Sterrenkubussen, nog geen half uur van ons vandaag ligt. Hoe cool is dat, Slapen onder de sterrenhemel?

Ik vind het boek indrukwekkend en inspirerend. Een aanrader voor iedereen, of je nu single, samen of met een gezin bent, er staan genoeg leuke adresjes in. Het boek van Renske is voor ons een echte eyeopener, ik heb nooit geweten dat er in Nederland en Vlaanderen zoveel leuke bestemmingen waren. Er is eigenlijk geen adres bij waar ik nooit zou willen overnachten. Renske heeft een fijne en duidelijke schrijfstijl. Wij gaan zeker een keer een overnachting boeken naar aanleiding van haar boek.

renske-borst-boek

Mijn top 3 bijzondere accommodaties uit het boek van Renske

1 De Sterrenkubus in Lattrop

2 Een Airstream in Bloemendaal aan zee

3 Op het schip de SS Rotterdam

Hebben jullie al eens op een bijzondere plek geslapen? Welke accommodatie zie jij wel zitten?

11 thoughts on “Tip: Slapen op (te) gekke plekken in Nederland & Vlaanderen

1. Gaaaaf! Die airstream (ik moest er eerst wel even op klikken) had ik al eens eerder gespot. En de SS Rotterdam daar heb ik een keer gecheckt of er beschikbaarheid was (helaas niet destijds). Lijkt mij een superleuk boek. Leuk om cadeau te geven (of krijgen) 🙂