De nieuwe baby, een leuk doeboek om je kindje voor te bereiden op de komst van een broertje of zusje!

De nieuwe baby is een doeboek voor alle toekomstige grote broers en zussen! Dit boek zorgt er voor dat de toekomstige broers en zussen op een speelse manier alvast kennis maken met hun nieuwe rol in het leven. De rol van grote broer of zus!

de-nieuwe-baby5

Het boek bevat 32 pagina’s, is uitgegeven door BBNC uitgevers bv, de tekst is geschreven door Ziggy Hanaor en de illustraties zijn getekend door Lie Drikx.

Mijn eerste indruk? Wauw, wat een leuk doeboek. Het idee dat Milan hierin bezig is met de komst van zijn zusje maakt mij blij. De illustraties zien er uitnodigend uit en de thema’s die naar voren komen zijn ook echt thema’s waar hij straks als zijn zusje er is mee te maken krijgt. De groei van de baby word uitgelegd, er word gevraagd hoe ons gezin er uitziet en er word verteld hoe hij straks mama en papa kan helpen met de baby. Ik ben echt verrast door de opdrachten die Milan krijgt, hierdoor moet hij echt nadenken over hoe het straks zal zijn.

de-nieuwe-baby-7

Wat vind Milan er van? Nou, hij vind het geweldig. Wij proberen hem echt bij de zwangerschap te betrekken door hem mee te nemen naar afspraken bij de verloskundige, het inrichten van de babykamer en we maken iedere avond een praatje over de baby. Dit boek maakt hem nog enthousiaster over de komst van zijn kleine zusje. Hij vind het leuk dat hij mag kleuren in het boek en samen doen we de opdrachten in het boek. Op deze manier kan hij zelf nadenken over de komst van zijn zusje, ik merk dat hij hierdoor zelf vragen gaat stellen. Een vraag die afgelopen week voorbij kwam was waar wordt de baby geboren dan mama? Nou schat, in het ziekenhuis. Direct ging het boek open om te kijken of er iets over het ziekenhuis instaat.

de-nieuwe-baby3

Ik vind het ook erg leuk dat dit een persoonlijk boek wordt van Milan. Zo komt er een opdracht naar voren waar hij zichzelf moet tekenen en is er een opdracht om een babyfoto van jezelf er in te plakken. Door het boek op deze manier persoonlijk te maken krijgt het voor Milan echt meerwaarde. Het is zijn boek en dat is door de foto en zijn tekening goed zichtbaar. Wij gaan het boek met veel plezier gebruiken en bewaren.

de-nieuwe-baby-6

Zijn jullie net zo enthousiast als wij? Dan kunnen jullie dit boek aanschaffen op www.bbnc.nl voor €9,99.

*Dit blog bevat een opgestuurd product.