Review: Samsung Activity Tracker EI-AN900

samsung1

Een tijdje geleden ontving ik van Smartphonehoesjes.nl een Samsung Activity Tracker om te testen. Een apparaatje die je bij je draagt waarmee je uit kunt lezen hoeveel stappen je per dag zet, hoeveel calorieën je verbrand, je slaapritme kan volgen en nog meer. Een leuk cadeau voor jezelf of  voor je partner onder de kerstboom. Doe jij al mee aan deze trend?

Telefoon accessoires

Vroeger had ik alleen een telefoon voor het bellen en sms-en. Tegenwoordig staan er een tal van handige en leuke apps op mijn gsm en kan ik niet meer zonder. Ik heb ook een selfie stick en een powerbank. Ik heb ook nog een aantal telefoon accessoires op mijn verlanglijstje staan zoals fotolenzen en een statief. Mijn nieuwste accessoire is de Samsung Activity Tracker die werkt met een app en bluetooth op je telefoon. Bij Smartphonehoesjes.nl zijn sinds kort ook MacBook hoezen verkrijgbaar, ook leuk om kado te geven!

samsung3

Polsband

Review Samsung Activity Tracker EI-AN900

Met Activity Tracker kun je bijhouden hoeveel je beweegt op een dag. Voor gebruik moet je het apparaatje even opladen en ondertussen kun je alvast de app installeren op je telefoon. Als de tracker opgeladen is kun je deze in de armband of aan de clip bevestigen. Ik heb hem een tijd lang om mijn pols gedragen en aan de clip. De clip heeft overigens mijn voorkeur. De armband is van siliconen en sluit met een klik systeem. Mijn dochter trekt het steeds van mijn pols af als ze bij mij op schoot zit en daardoor was ik hem al twee keer kwijt. Oeps! De clip kun je aan je schoenen, laarzen, en aan elk kledingstuk bevestigen. Heel handig!

samsung - clip - review - tracker - volgmama
Clip

Op de app voeg je persoonlijke gegevens in zoals lengte en gewicht. Hierdoor kun je niet alleen de stappen per dag aflezen maar ook hoeveel calorieën je verbrand en is het mogelijk om doelen in te stellen. Zo heb ik als doel 10.000 stappen per dag. Als dit te makkelijk wordt dan kun je het weer aanpassen. Als je naar bed gaat dan kun je aan de zijkant de knop overhalen zodat je de tracker in slaapmodus zet. Hiermee kun je de volgende dag je slaappatroon op de app checken. Soms ben ik dit vergeten. Wel jammer dat dit niet vanzelf gaat.

Zoals ik al zei ben ik de tracker twee keer (onbewust) kwijtgeraakt. Een voordeel bij een nadeel, je kunt met de app de tracker oppiepen. Zo vond ik hem beide keren gelukkig snel weer terug.

De tracker stimuleert om meer te bewegen, dat is iets wat ik graag wil. Ik merk dat mijn conditie nog niet zo is zoals ik in gedachten had dus om doelen in te stellen gaan we hieraan werken. Mijn doel is uiteindelijk om naar de 20.000 stappen per dag te gaan.

Deze Samsung Activty Tracker is helaas uit het assortiment van Smartphonehoesjes.nl maar op hun website vind je wel soortgelijke activity trackers in de prijsklasse van € 17,95 tot € 219,95!

Heb jij al een activity tracker? Wat zijn jouw favoriete telefoon accessoires?

Bewaren