Review: Twinkel de Magische Eenhoorn van VTech Vrolijke Vriendjes

Eenhoorns zijn hip, niet alleen voor volwassen maar ook voor de kleine meisjes! Nieuw in het assortiment van VTech is de Magische Eenhoorn en het Droomkasteel. De droom van vele prinsesjes komt uit. Mijn dochter die de afgelopen weken langdurig ziek was werd helemaal vrolijk toen ze Twinkel kreeg, al schrok ze de eerste keer wel even toen de eenhoorn begon te lopen en te fladderen 😉

Magisch koninkrijk

Fantasie is het beste ingrediënt voor eindeloos speelplezier. VTech combineert leren, spelen en dromen daarom het liefst in spannend speelgoed waarbij kinderen hun eigen verhaal maken. De Magische Wereld van de Vrolijke Vriendjes is daar misschien wel het beste voorbeeld van. Eerder dit jaar werden de eerste karakters geïntroduceerd, nu volgen de klapstukken. Een Magisch Koninkrijk opent zijn poorten!

part-1-3
VTech Vrolijke Vriendjes Droomkasteel

Spectaculair is Het Droomkasteel, waar Prinses Pien woont. Het royale (1 meter breed, 65 cm hoog) onderkomen herbergt tig verrassingen, allemaal met dank aan de Magic Points die melodietjes, gezongen liedjes, geluiden en zinnetjes activeren. Er branden lampjes, er klinkt muziek in de keuken, de lift en schommel gaan op en neer en Prinses Pien tut zich wezenloos in haar kleedkamer. Op eerder geïntroduceerde Vrolijke Vriendjes in de serie komt op iedere plek reactie, dat is misschien wel het mooiste geheim dat VTech wederom verpakt. Zo komt er nooit een eind aan fantasie, hoe leuk is dat? Dit kasteel heeft een advies verkoopprijs van € 59,95 en dit geven wij volgende maand aan onze dochter voor haar tweede verjaardag. Dus wie weet komt er nadien ook een review over het droomkasteel.

Review VTech Vrolijke Vriendjes Magische Eenhoorn

part-1-2Mijn dochter is gek op paardjes en toen ik haar de doos gaf en de eenhoorn zag verscheen er een dikke glimlach. Kijk mama PAAARDJE! Ze is bijna twee jaar en weet het verschil natuurlijk nog niet tussen een eenhoorn en een paardje maar dat komt va zelf. Het is wel een bijzonder vrolijk paard vind je niet? Ze wilde het meteen uitpakken en knuffelen.

De Magische Eenhoorn heet Twinkel en er is ook een Vrolijk Vriendje bij, namelijk Femke Fee. Femke zingt 3 vrolijke liedjes, stelt haarzelf voor en zegt wat ze leuk vindt.

Twinkel VTech Eenhoorn - Spelen - Volgmama
Spelen met Twinkel
VTech Eenhoorn Wortel - Volgmama
Twinkel lust graag gouden wortels

De eenhoorn bestaat voornamelijk uit kunststof materialen. De staart en de manen zijn van stof en lekker zacht. De hoorn licht op in allerlei kleurtjes als de Magische eenhoorn actief is. Mijn dochter vind het erg leuk om Twinkel te voeren met de wortel. Twinkel maakt dan een smakkend geluid en dat is best grappig.

Als je op haar halsketting drukt dan gaat de Magische Eenhoorn lopen. Mijn dochter schrok hier de eerste keer een beetje van. Twinkel loopt best snel, de vleugels gaan snel op en neer en dit hoor je duidelijk. Gelukkig was de schrik snel over en liep ze er snel achteraan. Nu staat ze vaak te dansen als Twinkel en Femke liedjes zingen. Dit zie je in het filmpje hieronder.

De eenhoorn is best stevig en kan tegen een stootje. Hier kwamen we achter toen mijn dochter de eenhoorn over de tafel liet lopen toen ik eventjes de andere kant op keek. Mijn dochter speelt er veel mee, hier in huis echt een succes!

Kenmerken Magische Eenhoorn

• 2 Magic Points
  • 40 + melodietjes, gezongen liedjes en zinnetjes