Soggy Doggy: een leuk familiespel, maar pas op voor de spetters water!

Spelletjestijd! Wij zijn altijd wel in voor een spelletje. Soggy Doggy is een leuk familiespel waarbij je om de beurt moet dobbelen en Doggy de haren moet wassen. Maar pas op, af en toe vliegen de spetters om je oren als hij zich droog schudt. Wat hebben we een lol met dit spel.

Soggy Doggy is een spel van Spinmaster en dit jaar genomineerd voor de titel speelgoed van het jaar! Soggy Doggy is een interactief bordspel gemaakt voor kinderen vanaf 4 jaar en ouder, die niet bang zijn voor spetters. Het is nu al het favoriete bordspel #1 in Amerika. Dat moeten we natuurlijk met eigen ogen zien.

soggy-doggy-review
Tip: leg een theedoek onder het spel. Net als thuis loopt het bad soms over als er kinderen mee spelen..

Herkenbaar hilarisch spel

Mijn ouders hebben een hond en als ze in bad is geweest dan rent ze razend snel rondjes door de woonkamer en schudt ze zich droog. Het is een hilarisch gezicht en de kinderen hebben de grootste lol. Ooit willen we zelf ook nog een hond. Het spel is dus erg herkenbaar voor de gezinnen die al een hond hebben. Uiteraard is het spel ook ontzettend leuk voor gezinnen die geen hond hebben. Kijk je mee naar ons filmpje om te zien hoeveel plezier we eraan beleven?

Zo speel je Soggy Doggy

Soggy Doggy is geen ingewikkeld spel en heeft weinig spelregels waardoor het ook voor kleine kinderen goed te begrijpen is. Je bouwt het speelveld in elkaar en vult het bad met water. Doe het niet te vol want dan loopt het water over en word het één en al waterballet. Als je het bad 3/4  met water vult is dit genoeg. Elke speler mag een pion uitzoeken (er zijn er 4) en heeft zijn eigen fiches. Je begint op start (in de mand) en met de dobbelsteen gooi je een kleur. Daar moet je dan met je pion heen. Daar staat of je Soggy moet wassen (drukken op de knop) of moet draaien aan de knop van het bad. Als Doggy zich onverwachts uitschudt dan heb je een wit fiche zodat je niet direct terug moet naar het begin. Degene die als eerst weer terug is naar het begin zonder nat te worden heeft gewonnen.

Onze ervaring met Soggy Doggy

Wij vinden het een super leuk spel. Het hondje vinden de kinderen super schattig en hij voelt gek aan. Het in elkaar zetten is makkelijk. Er zit alleen geen bakje bij waar je de fiches en de pionnetjes in kunt bewaren wat misschien wel handig was geweest. Het spel werkt op 3 AA batterijen dus mocht je het cadeau willen geven voor de feestdagen is het handig om er gelijk batterijen bij te doen. Wij hebben veel gelachen en kunnen het spel zeker aanraden. Zelf onze jongste van 2 jaar vind het leuk maar je merkt wel dat ze niet goed op haar beurt kan wachten. Vanaf 4 jaar is daarom een goed advies voor het Soggy Doggy spel. De water spetters vallen reuze mee want ik had verwacht dat er veel meer water af kwam. Een theedoek onder het spel is wel handig omdat de kinderen het bad soms (per ongeluk) laten overlopen of aanstoten.

soggy-doggy-doos

Soggy Doggy is in diverse speelgoedwinkels te koop. Adviesprijs is € 24,95

Ken jij Soggy Doggy al?