review-stormwind-whisper-switch-de-komst-van-ari

Review Whisper: Stormwind – De komst van Ari

Whisper – De Komst van Ari – is het vervolg op de Whisper game die eerder uitkwam in de zomer van 2018. De nieuwe game, gebaseerd op de paardenfilm ‘Stormwind’, is verkrijgbaar sinds 18 april 2019 voor de Nintendo Switch en Playstation 4. Zeker paardenfans en paardenmeisjes zullen erg blij worden van dit spel.

Een paardenspel voor de Nintendo Switch (en ps4), hoe cool is dat? Ik dacht meteen “dat is echt een spel voor mij om eventueel samen met mijn dochter te spelen”. Zij is namelijk ook dol op paarden. Whisper – Stormwind kennen we al van de Netflix serie. Het is een film/serie die zich op het Duitse platteland afspeelt. De meeste spelletjes voor de Nintendo Switch spelen we in teamverband maar dit is echt een single player game. De afgelopen week heb ik mijn me-time momentjes veel doorgebracht met de nieuwe Whisper game – De komst van Ari op de Switch. Ik schreef er een review over.

review-whisper-stormwind-nintendo-switch-2019

Whisper game – De komst van Ari

De spelers maken kennis met de wees Ari, die van het ene pleeggezin naar het andere is gestuiterd voordat zij bij het landgoed Kaltenbach aankwam. Eenmaal daar vormt zij een speciale band met de zwarte hengst, Whisper (Stormwind), die een schaduw is van zijn vroegere ‘ik’ als gevolg van een traumatische ervaring.

In deze game speel je de rol van Ari en moet je veel taken zien te vervullen. Zo neem je het op tegen de ambitieuze Isabelle en de genadeloze paardendokter Thordur en help je uiteindelijk Whisper (Stormwind) te herstellen van zijn trauma en zijn vroegere kracht te herwinnen. Ari moet niet alleen goed kunnen rijden, maar ook moet zij bewijzen dat zij overweg kan met pijl en boog. Ontdek samen met Ari het bevrijdende gevoel van paardrijden in de adembenemende paardensimulatie Whisper: De komst van Ari. Het spel is gebaseerd op de legendarische Stormwind -film- en boekenreeks. Met deze nieuwe opties zijn er een tal van spannende mogelijkheden om missies te voltooien. Pijl en boog kan niet alleen gebruikt worden op de rug van je heldhaftige paard, maar ook te voet.

Kenmerken:

• Volledig Nederlands ondertiteld en voorzien van Nederlandse schermtekst.
  • 5 gevarieerde hoofdmissies en 30 extra missies.
  • Ontdek het spannende verhaal over het landgoed van Kaltenbach, op de rug van je paard (in verschillende snelheden of te voet
  • Ook met veel mooie onontdekte gebieden
  • Nieuwe spannende mogelijkheden, zoals pijl en boog.
  • Nieuwe karakters staan klaar om je te helpen.
  • Er zijn talloze beloningen en collectibles te vinden in de game.

Taal: Nederlands en Engels, spel van Mindscapes.

Adviesprijs: PS4: €39,99, Nintendo Switch: €39,99.

Ervaring met Whisper – Stormwind – De komst van Ari op de Nintendo Switch

Ken je Whisper niet maar ben je wel gek op paarden? Geen probleem! Je hoeft de film of boeken niet perse gelezen te hebben om de game Whisper – De komst van Ari te spelen. Het spel heeft een eigen verhaal. Je bent stiekem weggelopen. Meteen volgt je een opdracht. Zoek de weg naar het weiland. Dit was zeer eenvoudig door de lichtbronnen en het pad te volgen. Daar tref je opa Kaan met Whisper. Hij brengt je (Ari) terug naar de Kaltenbach ranch. Daar begint het echte avontuur pas. Je moet helpen met paarden verzorgen en later mag je ook op Whisper rijden en andere opdrachten uitvoeren.

Het spel heeft een mooie verhaallijn en mooie graphics. Mijn zoontjes toonden geen interesse in het spel, mijn dochter wel. Het is echt een spel voor paardenfans. Het spel heeft als indicatie een minimumleeftijd van 3 jaar, wat naar mijn idee best had mogen verhoogd naar 8 jaar. Het is voor hen dan beter te begrijpen en mee te spelen en zeker qua omgang en besturing. Er word Engels gesproken in de game en de teksten zijn Nederlands.

Minpunten zijn er helaas wel. Tussendoor duurt het laden wat lang. Ook kun je niet terug naar de persoon om tips te vragen als je iets niet kunt vinden… Jammer. Zo liep ik meteen al bij de derde opdracht vast omdat ik de expositieruimte niet kon vinden waar de zadels lagen. Dat was erg vervelend want ondertussen werd het al snel pikkedonker in het spel. Meer dan half uur later, toen het weer daglicht werd had ik de zadels (op een andere plek?) gevonden. Je geduld wordt dus aardig op de proef gesteld tijdens deze game.

Het geluid in de game is over het algemeen realistisch, al klinkt de stem van Ari als een blij 4-jarig meisje. De beelden zijn erg mooi, op Whisper rond galopperen is erg leuk en het zeker een leuke game als je van paarden houdt. Maar echt aanraden kan ik het spel pas bij een leeftijd van minimaal 8 jaar.

Lijkt jou deze game leuk? Heb jij de eerste game van Whisper al gespeeld?