recensie-sinterklaas-en-de-vlucht-door-de-lucht-bioscoop-film-2018

Recensie: Sinterklaas en de Vlucht door de Lucht – Bioscoopfilm 2018

Sinterklaas is zo’n spannende tijd voor de kinderen. Afgelopen zondag waren we bij Het Club van Sinterklaas Feest 2018 in Kinepolis Utrecht en zagen we ook de film ‘Sinterklaas en de Vlucht door de Lucht’. Voor mij, Jungja en onze meiden (allebei 3 jaar) was dit de eerste keer dat we een sinterklaasfilm in de bioscoop hebben gezien. Ik schreef een recensie over deze leuke ervaring.

Vorige week zondag stonden wij al vroeg op om ons klaar te maken voor het grote Club van Sinterklaas Feest voor de show om 10.20 uur. De meiden waren helemaal door het dolle heen en waren flink aan het stuiteren… Om half 9 stapten we samen vanaf Enschede in de auto richting Utrecht. Dat was best een stukje rijden maar achteraf zeker de moeite waard. Onderweg zongen de meiden Sinterklaas Kapoentje en daar bedachten ze ook hun eigen versie van. Sinterklaas Kapoentje, gooi wat in mijn schepje… Zo hi-la-risch!

Review: Het Club van Sinterklaas Feest 2018

De locatie waar Het Club van Sinterklaas Feest 2018 werd georganiseerd vond ik geweldig. Utrecht ligt immers midden in Nederland en Kinepolis was makkelijk te vinden. Het was ook heel fijn dat we gratis mochten parkeren voor de eerste 4 uur. Toen wij aankwamen was er nog genoeg plek maar toen wij weggingen stonden er files op de parkeerplaats. Echt een drama voor de bezoekers die naar de volgende shows gingen. Later kwamen we erachter dat er ook nog een andere grote Sinterklaas show in de Jaarbeurs plaatsvond.

club-van-sinterklaas-feest-2018

We werden ontvangen door de pieten en mochten over de rode loper naar binnen. Het liet veel indruk achter bij de meiden en mijn dochter vond de pieten van dichtbij toch wel een klein beetje eng. Vandaar dat ik daar ook geen foto van heb. Ik ga dat soort dingen nooit opdwingen bij mijn kinderen. Ik vraag het ze wel maar als ze niet willen dan hoeft het ook niet. Jade, de dochter van Jungja durfde wel met de pieten op de foto. Heel Kinepolis Utrecht was leuk versierd met Sinterklaas decoratie.

Na het ophalen van de kaarten gingen we naar boven om popcorn en wat drinken te halen voor de show. Het Club van Sinterklaas Feest vond in een grote bioscoopzaal plaats en voordat we de zaal binnenliepen kregen de dametjes gratis een lichtgevende ‘roe’. Daar waren ze erg blij mee!

Toen we onze zitplaatsen eindelijk hadden gevonden, duurde het niet lang meer voordat de show begon en het licht uitging. De pieten kwamen binnen en de show kon beginnen. De zaal zat bijna helemaal vol en de show ging over een grote pepernotenmachine die stuk ging. Er vlogen spekjes uit de machine! Dat is gek! De pieten probeerden er alles aan te doen om de machine te repareren voordat de Sint erachter zou komen… Er werd veel gezongen tijdens de show en de kinderen en ouders dansten mee. Geweldig en hartstikke leuk dat ze voor interactie zorgen met het publiek! Het einde van de show liep goed af en de machine hield de pieten gewoon voor de gek. De show was erg leuk!

reiew-club-van-sinterklaas-feest

Review; Sinterklaas en de Vlucht door de Lucht

Na het uitzwaaien van Sinterklaas en het einde van de show begon vrijwel direct de sinterklaasfilm in dezelfde zal. We konden dus gewoon op onze plaatsen blijven zitten. Het ging over een meisje dat Floor heet en als enigste kind nog nooit een schoentje heeft gezet voor Sinterklaas. Waarom zou ze? Ze is erg verwend en krijgt alles van haar rijke vader, wat ze ook maar wenst. Van speelgoed tot een echte luchtballon! Op een dag lukt het haar vader niet meer zo goed om haar wensen te verwezenlijken en eist de hulp van Sinterklaas. Hij schrijft meteen een brief naar Sinterklaas. Floor wil een zwembad vol chocolademunten… De rijke vader is het helemaal zat en heeft plannen om de pieten en de Sint uit elkaar te halen. Hij vliegt met de Sint door de lucht en dan wordt het spannend… zou Sinterklaas nog wel thuiskomen? Aan het eind van de film hebben Floor en haar vader wel een lesje geleerd.

Persoonlijk vond ik het een erg leuke film en Jungja en de kids hebben het ook erg leuk gevonden. Ik heb aan het einde van de film ook zeker met een brok in de keel gezeten. Als er iets zieligs of gemeens gebeurd in een film dan voel ik dat helemaal mee. Ik betwijfel eerlijk gezegd of de meiden (leeftijd 3 jaar), de Sinterklaas en de Vlucht door de Lucht film helemaal hebben meegekregen. In combinatie met de show zijn het best veel prikkels voor een driejarige. Rond 13.30 stapten we weer in de auto richting Enschede.

Wij zijn een leuke ervaring rijker en de meiden zien het ook wel zitten om nog eens een sinterklaasfilm te zien. Het Club van Sinterklaas Feest is zeker een aanrader en ik hoop dat we volgend jaar weer kunnen gaan. Ik denk dat kinderen vanaf een jaar of 4 het beter vol kunnen houden. Het liedje Chocola, Choco-la-la-la-la is hier echt blijven hangen na de film. 🙂

Ga jij ‘Sinterklaas en de Vlucht door de Lucht’ nog kijken? En heb jij al eens een sinterklaasfilm in de bioscoop gezien?