sinterklaas-zoekboek-kijkboek-zoekplaatje-recensie

Het grote Sinterklaas kijk- en zoekboek van Deltas; mooi kartonboek met leuke zoekplaatjes door Gunter Segers

Het grote ‘Sinterklaas kijk- en zoekboek’ van uitgeverij Deltas is een kartonboek met leuke zoekplaatjes in Sinterklaas thema. Er staan ook korte teksten in en daarover vertel ik meer in dit blog. Ik kocht het boek (bijna als nieuw!) op Vinted voor een leuk prijsje. En hoewel het kleurrijke sinterklaasprentenboek meer voor peuters en kleuters is bedoeld, wekte het boek ook de interesse van mijn zevenjarige dochter.

Het grote Sinterklaas kijk- en zoekboek

Het grote Sinterklaas kijk- en zoekboek is geschreven door ZNU en geïllustreerd door Gunter Segers. Deze uitgave is uitgeven door uitgeverij Deltas. Het is een kleurrijk zoekboek voor kinderen vanaf 3 jaar. Een leuk sinterklaasboek voor thuis of in de klas.

Het verhaal

Welkom in de vrolijke wereld van Sinterklaas en zijn Pieten!

Neem een kijkje in de opslagplaats van Sinterklaas waar de Inpakpieten het speelgoed verzamelen en in de keuken waar de Bakpieten druk aan het werk zijn. Ontdek hoe de pakjesboot van Sinterklaas er vanbinnen uitziet en juich mee met de vele kinderen die Sinterklaas bij zijn aankomst verwelkomen. Er is zoveel te zien en te ontdekken!

Midden in deze bonte drukte zijn een heleboel dingen verstopt. Lees de tekstjes voor en laat je kind zoeken, kijken en ontdekken!

Op elke pagina heeft een wel erg luie Piet zich verstopt. Hij slaapt het hele boek door! Kan jouw kind hem vinden?

het-grote-sinterklaas-kijk-en-zoekboek-deltas-recensie-ervaring-kleuterklas-prentenboek

Recensie: Het grote Sinterklaas kijk- en zoekboek

Zoekboeken vallen bijna altijd wel goed in de smaak bij peuters en kleuters. Dat er ook zoekboeken in Sinterklaas thema zijn is natuurlijk helemaal geweldig! Ik hoop ooit het Sinterklaas zoekboek van Charlotte Dematons te bemachtigen maar die vind ik erg duur. De verkoopprijzen van dat boek liggen op dit moment tussen de 60 en 150 euro voor een (tweedehands) boek. Dan is Het grote Sinterklaas kijk- en zoekboek natuurlijk een stuk vriendelijker voor je portemonnee!

Het Sinterklaas kijk- en zoekboek van Deltas is leuk voor thuis maar ook voor in de (kleuter)klas om op de verteltafel of thematafel neer te zetten. Kinderen kunnen er zelfstandig in kijken maar samen is ook erg leuk! Het is een vrolijk en kleurrijk exemplaar met blanke en getinte pietjes, heel veel pakjes en nog veel meer. Elke bladzijde die je openklapt is een soort scene. Zo kun je bijvoorbeeld zoeken in het pakhuis, in de pakjesboot en zelfs op de daken waar de pieten pakjes ook hun pakjes naar de schoorstenen brengen.